D66 Persbericht

Het betreurt D66 Steenbergen te moeten melden dat wethouder Vincent van den Bosch besloten heeft zijn functie als wethouder neer te leggen.

D66 Steenbergen spreekt haar zorg uit over de bestuurlijke problemen die al in een langer verleden zijn ontstaan, maar de afgelopen weken een nieuw dieptepunt hebben bereikt. Wij constateren dat een klein groepje relschoppers in staat is een openbaar bestuurder te intimideren en publiekelijk aan de schandpaal te nagelen op basis van geruchten en halve waarheden. De wethouder heeft erkend en zich verontschuldigd, dat hij in een moment van zwakte en vermoeidheid onprofessioneel hierop heeft gereageerd. Dit laat onverlet dat D66 het onacceptabel acht dat openbaar bestuurders op een dergelijke wijze worden bejegend. Zo ga je niet met elkaar om.

D66 betreurt daarnaast dat een gedeelte van de lokale Steenbergse politiek deze gelegenheid aangrijpt om niet het probleem bij de kern aan te pakken, maar de gelegenheid gebruikt om slechts met oneigenlijke argumenten een bestuurder te slachtofferen.

Gegeven de ontstane situatie acht D66 Steenbergen het noodzakelijk een uiterst zorgvuldige procudure te starten om voor de wethoudersvacature de juiste kandidaat te selecteren.

D66 Steenbergen zal nooit toegeven aan intimidatie en dreigementen en roept de lokale politiek op een eensgezind bericht uit te sturen naar alle bewoners aangaande wat bewoners van haar bestuurders mag verwachten maar ook wat bestuurders van haar bewoners verwacht. Op basis van respect, openheid en wederzijds vertrouwen.

Vincent van den Bosch zal dinsdag aanstaande een uitgebreide persverklaring geven.

Voor vragen kunt u terecht bij Eric van der Spelt 06 48 49 23 54

Bestuur en fractie van D66 Steenbergen