Vragen college Hotspot buitengebied

Vragen aan college over Hotspot in Buitengebied.

In de besluitvormende raadsvergadering van 1 juni 2017, heeft Eric van de Spelt, fractievoorzitter van D66 tijdens het vragen halfuur de volgende vraag aan het college gesteld:

Volgens D66 is er een totaal subsidiebedrag van €120 mln vanuit de EU beschikbaar, om 6000 tot 8000 gemeenten van wifi- hotspots te voorzien. Deze subsidie zou naar de mening van D66 door gemeente Steenbergen aangevraagd kunnen worden om met name het gebied rondom de Heen en het Rijn Schelde kanaal, waar de ontvangst nu belabberd is, te voorzien van fatsoenlijke wifi en internetverbinding. Volgens D66 zijn er kansen en mogelijkheden voor onze inwoners maar komt ook de veiligheid op het water ten goede.

Op de vraag: is het college bereid om het subsidie traject in te gaan. De subsidie aanvraag te doen en
de resultaten terug te koppelen naar de raad?

Wethouder Zijlmans gaf aan dat het college bereid is om het hotspottraject traject te onderzoeken op haalbaarheid etc. Daarnaast deelde de wethouder mede dat er met providers gesprekken lopen om de internet ontvangst op de Heen, met het plaatsen van een nieuwe mast, te optimaliseren. Hier zal als het lukt nog een termijn van 6 mnd. mee gemoeid zijn. Ook gaf de wethouder aan dat door de aanleg van de glasvezelkabel in het buitengebied de ontvangst in het buitengebied zeker zal verbeteren?

1 juni 2017.

Gepubliceerd op 04-06-2017 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018